7 tips for en slankere kropp, nummer 3 bør alle gjøre

Å gå ned i vekt trenger ikke bety vann og villris, og timesvis på treningssenteret hver eneste dag. Her er 7 ting du kan gjøre for å nå målene dine.

 

1. Spis mindre enn du forbruker

Ja, det er en klisjé, men om du spiser mindre enn du forbruker er det en god start.

2. Ta sykkelen til jobb

En av de enkleste måtene å komme i form på er å gjøre treningen til en naturlig del av din daglige rutine.

Hvorfor sitte på ergometersykkelen på treningssenteret når du kan sykle til jobb?

Å velge sykkelen fremfor bilen gjør at kroppen er i aktivitet, og leddene holdes bevegelige. Og når alt kommer til alt: Tar det egentlig så mye lenger tid å sykle enn å sitte i kø i morgenrushet?

3. Legg deg tidligere

Søvn trøtt - Vitamail

Sørg for å få åtte timer søvn hver eneste natt. Da vil du føle deg mer opplagt, mindre sulten og du vil orke mer aktivitet i hverdagen.

Å slurve med nattesøvnen er en av de vanligste årsakene til at vekttapet ikke går som ønsket. Uten søvn blir man trøtt, sliten og stresset, og kroppen greier ikke å yte maksimalt.

Kom deg i seng til rett tid, og sørg for å få åtte timer søvn hver eneste natt. Da vil du føle deg mer opplagt, mindre sulten og du vil orke mer aktivitet i hverdagen.

4. Stå mer, sitt mindre

Har du muligheten til å stå eller gå rundt på jobb? Ta den! Et av de enkleste grepene man kan ta for å øke kroppens forbrenning er å være i lett aktivitet hele dagen.

I dag bruker altfor mange av oss størsteparten av arbeidsdagen på å sitte i ro, og når vi kommer hjem slenger vi oss ned på sofaen og slår på tven.

Det skal ikke store endringen til før du merker en forandring på kroppen. Reis deg opp og stå i en time eller to hver dag, og du vil raskt føle deg i bedre form.

5. Tren smartere

Det er mange som tror at man må løpe på tredemølla i timesvis for å forbrenne kalorier effektivt, men selv om dette kan gi gode resultater er det langt i fra den eneste måten å trene på.

De færreste av har tid og mulighet til å sette av flere timer til trening om dagen. Da er intervalltrening en god løsning. Kjør 10-20 minutter intervalltrening to til tre ganger i uken, og du vil begynne å se en betydelig forskjell.

6. Unngå ekstremdietter

Ekstremdiett - Forbrenning - Vitamail

Ekstremdietter kan gjøre at kroppen går i sparemodus, og senker forbrenningen.

Nå til dags styres dietter av trender. Omtrent hver uke rulles det ut en ny superdiett i media som skal gjøre at du går ned 5 kg på en uke, eller gi deg «kroppen du drømmer om» på bare tre måneder. Det beste man kan gjøre når man ser disse er å bla rolig videre til neste side.

Nøkkelen til en slankere kropp er å spise et sunt og variert kosthold. Spis mindre og sunnere, og dropp ekstremdietten.

7. Tenk langsiktig

Ikke forvent umiddelbare resultater! Å øke kroppens forbrenning slik at du kan gå ned i vekt på en sunn og riktig måte tar tid. De virkelig gode resultatene er de du kan føle på kroppen et halvt år fra nå.

Veien til en sunn kropp krever tålmodighet og disiplin, men det vil kjennes desto deiligere når du når målet ditt.

MetaBurn

MetaBurn er et naturlig kosttilskudd som inneholder chili, grønn te, krom og wakameekstrakt. 

Krom kan bidra til  å opprettholde normalt blodsukkernivå, samt normal omsetning av makronæringsstoffer (fett, karbohydrater og protein).